Eneco en OHL stoppen de sponsoring van voetbalclub Oud-Heverlee Leuven

Eneco zal dit seizoen geen sponsor meer zijn van voetbalclub Oud-Heverlee Leuven (OHL). Samen met het nieuwe bestuur van OHL koos Eneco om niet verder te gaan met de sponsoring. In overleg met de energieproducent heeft OHL dan ook besloten om het stadion aan Den Dreef te vernoemen naar de nieuwe sponsor.

Eneco sponsorde OHL sinds seizoen 2015-2016. Eneco en OHL vonden elkaar in de wil om zowel de club als de infrastructuur te gaan verduurzamen. Beide partners legden dan ook een stevige basis voor de verduurzaming van het stadion. De energieleverancier begeleidde de voetbalclub en haar supporters in hun plannen voor een klimaatneutraal stadion met zonnepanelen op het dak, een thuisbatterij in de lounge en laadpalen op het parkeerterrein.

“Samen met het bestuur hebben we een eerste stap gezet tot de verduurzaming van OHL en zijn infrastructuur. Het is nu aan het nieuwe bestuur om dit verder te gaan zetten. Onze aanpak in deze is duidelijk: we willen de verduurzaming inzetten, maar nadien is het aan de partner om dit nog verder te gaan ontwikkelen.”

Jurgen Vandervelde, Sales & Marketing Manager Eneco België

Voor Eneco, dat vorig jaar aan het einde van de Eneco Tour aankondigde om ook haar wielersponsoring te stoppen, past de beslissing binnen de nieuwe focus die het bedrijf wil leggen: niet alleen het accent op sportsponsoring, maar wel meer investeren in innovatie, technologie en duurzame educatie-projecten.

Het bestuur van OHL heeft beslist om ook de naam van het stadion te vernoemen naar de nieuwe sponsor. Samen met King Power, de nieuwe eigenaars van de club, heeft OHL beslist om het stadion om te dopen tot het King Power at Den Dreef Stadion.

Mark Van Hamme Eneco België