‘Kinderraad’ adviseert Eneco rond duurzame energie

Eneco laat zich voortaan adviseren door een Kinderraad. De duurzame energieleverancier stelde haar panel van 9- tot 12-jarigen dit weekend samen uit een reeks kandidaten en riep de raad ook voor het eerst bijeen. Bedoeling is om met frisse ideeën de groene ambities van Eneco te vergroten.

De Kinderraad van Eneco is een primeur voor België: het is voor het eerst dat een bedrijf officieel een beroep doet op kinderen als adviseur. Eneco draagt als duurzame energieleverancier de toekomst een warm hart toe, en wil om die reden ook de toekomst zelf aan het woord laten.

“De Kinderraad zal vier keer per jaar bij elkaar komen. Het panel bestaat uit zeven jongens en meisjes van 9 tot 12 jaar die de koppen bij elkaar zullen steken over vraagstukken die te maken hebben met groene energie, duurzame initiatieven, besparen en klimaat. Het is onze bedoeling dat zij frisse ideeën leveren om de groene ambities van Eneco op te schroeven.”

Christophe Degrez, CEO van Eneco

De Kinderraad werd afgelopen zaterdag samengesteld uit een dertigtal kandidaten tijdens een event in Technopolis. De kinderen kregen een les over duurzame energie en doorliepen daarna een individuele casting. Ze beoordeelden ook al de ‘duurzame kerstwensen’, die klanten van Eneco eind 2017 instuurden. Amber Morren (9 jaar) is één van de kersverse leden van de Kinderraad.

“Ik vind het vooral belangrijk om mee te doen met de kinderraad omdat ik dan echt dingen kan veranderen. We hebben immers maar één aarde, dus moeten we ervoor zorgen dat deze beschermd wordt.”

Amber Morren (9)

De jonge ambassadeurs zullen vanaf nu vier keer per jaar samenkomen. Ze zullen op geregelde tijdstippen ook vloggen om hun inspiratie en ideeën te delen.